piątek, 23 maja 2014

Color Charts - Tabele kolorów (3 różne zestawy kredek)

Dzisiaj będzie bardzo kolorowo!
Jak widać w zakładce Arsenał posiadam 3 różne zestawy kredek: Koh I Noor Mondeluz, Koh i Noor Progresso i Cra-z-Art. 

Kredki Akwarelowe Koh i Noor Mondeluz 


Na stronie Koh-i-Noor jest dostępna tabela dla 72 kolorów. Ja posiadam zestaw zawierający 48 kredek. Mniej więcej zobaczyłam jakich kolorów nie mam.W Photoshopie wyczyściłam zamalowane miejsca, wydrukowałam "czystą" tabelę. Następnie ją wypełniłam i użyłam pędzla by wydobyć efekt akwareli.

Oto moja tabela: i tabela producenta:


Tak wiem, że skanery i aparaty zżerają kolor jednak porównując co miałam na papierze starałam się zmanipulować zdjęciem na tyle aby oddawało prawdziwe kolory. Według mnie jest widoczna minimalna różnica między kolorami.



Zdjęcia wykonane pod kątem dlatego trochę ucięte – poprawie się na przyszłość;).

Zawsze, ale to zawsze rysowałam ołówkami, kolorów nigdy nie ruszałam, nie używałam bo jednak rysunki w skali szarości mają tą magię. Zmieniłam zdanie jak przypadkiem trafiłam na kilka prac wykonanych kredkami, kolorowymi ołówkami – jak kto woli.
Zorientowałam się w cenach różnych zestawów i producentów. Niestety nie mogłam sobie pozwolić na te droższe – typu Derwent czy Faber-castell, o Prismcolor nawet nie będę mówić ;). Stwierdziłam, że jak mam kupować kredki to może kupie akwarelowe, jeżeli nie „ogarnę” rysowania na sucho i nie będzie mi to po prostu wychodziło to przynajmniej będę miała coś a'la akwarele (farby też planowałam kiedyś kupić). Po obejrzeniu dziesiątek filmików na YT co ludzie tworzą kredkami akwarelowymi sprawdziłam stan konta i szukałam jak najtańszego zestawu mającego więcej niż 30 kolorów. Ceny są przybliżone, jednak wraz z przesyłką najtańsze znalazłam na stronie Markery.pl (polecam!!!)
Miękkość kredek Mondeluz określiłabym jak ołówek Koh i Noor 2B. 
Bardzo dobrze się je ostrzy. Jedynie do kredki nr 33, czyli dark brown mogę się przyczepić bo 3 razy mi się złamała :(.

Tymi kredkami narysowałam to:
ref: faestock.deviantart.com


Kredki Koh i Noor Woodless Progresso 



Oto moja tabela kolorów. Zestaw zawiera 24 kredki, które są bezdrzewne, pokryte jedynie lakierem. Każda z kredek ma wydrukowany na niej kod kreskowy, nazwę serii oraz producenta, kraj produkcji. oraz numer kredki.
Te kredki dostałam na urodziny więc moja kieszeń ma się dobrze, chociaż z tego co się zorientowałam to zestaw 24 kredek wacha się między 25 a 40 złotymi. Nie wiem czy to zapach kredek czy lakieru, który je pokrywa ale strasznie mi się podoba. :D taki tam fetysz ;)

W związku z tym, że te kredki mam od dosłownie paru dni to nie zdążyłam ich jeszcze użyć - oprócz tabeli kolorów :) Może w ciągu weekendu coś porysuje :D

 Kredki Cra-Z-Art

 Kredki Cra-Z-Art to mój największy zestaw bo aż 72 kolory. Kredki są okrągłe i oprócz nazwy producenta i nazwy koloru nie posiadają żadnych zewnętrznych "bajerów". Nie kupiłam tych kredek ponieważ w Polsce nie są dostępne. Dostałam je z USA - tam są jednymi z tańszych szkolnych kredek. Jeżeli macie znajomości - ciotki, wujków w USA, którzy przysyłają wam jakieś paczki to poproście o Cra-Z-Art'y. Zestaw 72 kredek kosztuje jedynie $10 - czyli około 30 złotych. SZOK, nie?
To teraz może wrócę do samych kredek. Na opakowaniu jest napisane, że są "jaśniejsze" kolory. Faktycznie, żeby uzyskać efekt po prawej stronie każdego prostokącika musiałam kłaść około 6-7 warstw. po lewej stronie jest 1-3 warstwy. Kredki są miękkie (w porównaniu z np. Koh i Noor Mondeluz, które według mnie są dość twarde). W internecie grzebałam i grzebałam ale żadnej tabeli kolorów C-Z-A nie znalazłam, do tego kredki w opakowaniu chyba nie były ułożone więc musiałam radzić sobie kompletnie sama - i bardzo się cieszę! Jak widać najwięcej kredek jest zielonych i zielonopodobnych. Drugie w kolejności są niebieskie. Co mnie zdziwiło, że wbrew pozorom czerwienie są 3, chyba, że mam liczyć róże albo pomarańcze ;) Ucieszyłam się z dużej ilości kolorów żółtych, cielistych - może w końcu wyjdzie mi jakis realistyczny portret :D Na pewno plusikiem jest to, że w zestawie jest również kolor złoty (chociaż wygląda na brąz z brokatem :P) i srebrny (wygląda na średnio ciemno szary. Jest również platyna, która podchodzi mi kolorystycznie pod ciemne zielenie zmieszane z szarościami. Niestety tymi kredkami też jeszcze nic nie narysowałam - ale już niedługo! :D